Freelancerul e un om deloc free

Postat de Unknown On 21:04:00

Deoarece mi-am dat seama ca ard oxigen degeaba m-am hotarat ca pana incepe facultatea sa fac pe freelancerul si sa castig ceva banuti.

Primul site pe care l-am incercat este RAC (rent a coder). Mi-am facut cont, mi-am tras un resume ciumeg si am licitat la un proiect. Deoarce norocul meu apare atunci cand nu trebuie, prima licitatie a insemnat si primul succes in a fi acceptat.

Proiectul consta in a modifica un site astfel incat sa fie full XHTML, sa ii adaug un meniu simplu, numai din html si css, si sa adaug niste pagini cu ceva continut. Am fost intai intrebat daca am niste exemple. Am oferit un screenshot cu blogul acesta. Angajatorului i-a placut si imediat a bagat banii in contul escrow (nu stiu cum poti traduce acest termen). Practic inseamna ca banii vor sta la RAC pana cand eu si angajatorul meu suntem de acord ca proiectul e terminat. Astfel se elimina posibilatatea de a se da teapa.

Am inceput lucrul, am terminat in cateva ore si i-am dat un sample sa vedem daca totul e bine. A zis ca in principiu ii place si a cerut niste mici modificari. Am modificat, am dat din nou sample, dar angajatorul mi-a raspuns abia a doua zi.

A doua zi imi spune ca cica adevarata persoana care e propietarul site-ului vrea un logo, plus cateva modificari, ceea ce pentru mine a insemnat:
1. eu pana acum discutasem cu un tert si nu cu proprietarul siteului si 2. acele modificari, minore pentru neconoscatorii, insemna sa reiau treaba de la zero pentru mine. Ei bine, aproape de la zero.

N-am zis nimic si m-am conformat. Am injurat putin dar ce poti sa-i zici lui. Ca usor ii e lui sa dea cancel si sa caute pe altul, si nu m-ar deranja asta dar am lucrat deja si vreausa fiu platit.

Am modificat, am treminat acum cateva ore, i-am dat un nou sample si i-am spus ca nu pot mai bine decat atat si am bagat ideea de a oferi un bonus. Ca am fact multe in plus fata de ce s-a cerut initial.

Acum astept sa raspunda angajatorul, fiindca se pare ca a disparut iar. Deci in conluzie freelancerul e un om cu rabdare care trebuie sa astepte dupa angajator. Cel putin un freelancer incapator ca mine care nu stie sa impuna angajatorului un termen limita. Ca se pare ca altfel nu merge treaba. :P

Bineinteles, normal ar fi fost ca el sa imi fi impus un termen limita!

 

1 Response to "Freelancerul e un om deloc free"

  1. Anonim Said,

    Da, stiu si eu cum e! Faci treaba si cand crezi ca e gata, apare cu niste "mici modificari" la care nu s-a gandit de la inceput! Apoi modificarile sunt modificate si asa mai departe. Asa ajung sa-mi petrec 2 saptamani la un site!

     

Trimiteți un comentariu

Esti ciumpalac comenteaza, esti neciumpalac comentezi pe propia piele!